פיתוח פטנטים – הכל מתחיל ברעיון…

כמעט לכל אחד מאיתנו היה פעם רעיון גאוני, רעיון שצעק מתוכנו "יש לי פטנט!".

לפני שמתחילים לחשוב על פטנט או על פיתוח פטנטים חשוב להבין את ההבדל בין פטנט להמצאה. המצאה היא הליבה של הפטנט, היא גרעין הרעיון החדש שניצת במוחכם. המצאה חדשה יכולה להתקיים בכל תחום כל עוד היא מביאה עימה דרך חדשה, משפרת שיטה קיימת או מעניקה פתרון יצירתי לצורך מסוים.

פטנט לעומת זאת, הוא תוקף חוקי ובלעדי על מוצר. רישום פטנט הוא למעשה בקשת בעלות על המצאה לתקופת זמן מסוימת והוא תלוי ביכולת של הממציא להוכיח שהמצאתו היא חדשה, מקורית, ייחודית ואינה העתק בצורה זו או אחרת של פטנטים קיימים.

רבים מאיתנו מייחסים למונח "פטנט" ערכים טכנולוגים בין אם מדובר על תחום הרפואה, מוצרי צריכה, מכונות, מחשבים, אינטרנט, רובוטיקה ומכשירים שונים המשמשים אותנו ומקלים עלינו במהלך חיינו היומיומיים. רבים מופתעים לגלות שלא כך הדבר ומרימים גבה כאשר הם שומעים על פותחן שנרשם כפטנט, כף גלידה מהפכנית או על סנדל אורתופדי המשלב פולימר ייחודי שהיצרן טרח לרשום עליו פטנט. אם נבחן את העבר עוד בתקופת ימי הביניים, אותה בדרך כלל מזכירים על מנת  לתאר דברים מיושנים שנס לייחם, נראה שהמצאות שכללו שימוש חכם באנרגיות הטבע והסתמכו בעיקר על מכניקה פשוטה ללא שימוש בכוח חשמלי או במעגלים אלקטרונים, קיבלו תוקף חוקי ובלעדי.

במאה הארבע-עשרה, בפעם הראשונה בהיסטוריה, נרשם פטנט על מנגנונים ששימשו להינע של תחנת קמח.

במרוצת השנים נרשמו כמויות אדירות של פטנטים במשרדי הפטנטים ברחבי העולם. פיתוח פטנטים הפך לתחום קשה ותחרותי אשר טומן בחובו עושר וסיפוק גדול מצד אחד, אכזבה, הפסד זמן וכסף מן הצד השני. מדינת ישראל נחשבת למעצמה בתחום המורכב של פיתוח פטנטים, וכן נמצאת במקום מכובד ברשימת המדינות אשר רושמות מספר גבוה של פטנטים מידי שנה.

בעקבות כל אלה, פיתוח פטנטים בזמננו דורש אנשי מקצוע המתמחים בתחום מורכב זה והצלחת הפטנט תלויה בראש ובראשונה בהתנהלות נכונה של האדם או החברה המבקשים לפתח אותו. אצלנו במיתר הנדסה, עומד לרשותכם צוות מולטי-דיסציפלינארי הכולל מהנדסי מכונות, אלקטרוניקה ותוכנה,  מומחי פלסטיקה וחומרים, מעצבי מוצר ואנשי ביצוע אשר מתמחים בתכנון וייצור מוצרים.

הניסיון הרב שלנו מעניק לכם את הכלים הדרושים לגיבוש תכנית הפטנט שלכם ופתרונות לייחוד ואפיון הפטנט בעזרת מחקר מעמיק ויכולות ניתוח מתקדמות. אצלנו תמצאו את האמצעים החדישים ביותר בתחומי פיתוח פטנטים, ביניהם תוכנות מחשב משוכללות (CAD ) ומערכות בדיקה ובקרה מתקדמות.

כלים אלה יאפשרו לכם לעבור את תהליך הפיתוח ובדיקת המוצר באופן מקצועי, מדויק ומהימן החל משלב הרעיון הכללי של המוצר אותו אתם מעוניינים לרשום כפטנט, דרך עיצוב מוצר בעל נראות מרשימה ובחירת החומרים המתאימים ביותר וכלה בתכנון המערכות השונות שמרכיבות את הפטנט תוך התחשבות בצורך להיות חדשני ופורץ דרך  בכמה שיותר היבטים.

תהליך זה מבדל את הפטנט ממוצרים דומים ומעניק לו ייחודיות. בנוסף, המוצר יעבור בדיקות רבות בהן ניתן יהיה לאתר תקלות אפשריות בסביבת העבודה הייעודית של המוצר ובכך להקדים תרופה למכה ולפתור את הבעיות אם ישנן, עוד לפני יצירת אב טיפוס. בחירתך לעבוד עם מיתר הנדסה תעניק לך מענה הנדסי מושלם לצרכיך בתחום פיתוח פטנטים.